Вхід

купоны ebay 2014 . автокресла Kiddy не очень дорогие, но качественные.

Ґендерна ситуація в Україні має поліпшуватися

24 листопада 2009 р. -- Розв’язання ґендерних питань в Україні має на меті не лише поліпшення ґендерної ситуації, а, насамперед, дозволяє позитивно впливати на показники якості життя в багатьох інших сферах. Таку думку висловили учасники заключного круглого столу «Забезпечення ґендерної рівності», організованого Міністерством економіки України за підтримки Програми розвитку ООН в Україні. Захід проходив у рамках процесу перегляду та визначення оновлених завдань та показників Цілей розвитку тисячоліття, зобов’язань які Україна взяла на себе на період до 2015 року.

За час, відколи Україна визначилася із індикаторами саме за цим завданням в переліку українських  Цілей Розвитку Тисячоліття, розуміння ваги ґендерних проблем суттєво змінилося, хоча ряд із них досі не втрачає своєї гостроти.


За словами керівника проекту «Програма рівних можливостей» Програми розвитку ООН Лариси Кобелянської, Україна «впевнено займає передостаннє місце в Європі за показником представництва жінок. І, думаю, наступні вибори мало що змінять». Така картина стосується, насамперед, представництва у Верховній Раді України, хоча в місцевих радах вона виглядає по-іншому. Однак Лариса Кобелянська вважає, що «якщо бюджети будуть віддані на місця, в селища, міста та містечка, то кількість представництва жінок на місцевому рівні стане іншою. «Якщо зараз показники сягали 50-60%і вище, то якщо з’явиться доступ до розподілу бюджету, ця кількість автоматично зменшиться», - вважає Лариса Кобелянська.


На її думку, докорінно поліпшити ситуацію може закон, який закріпить встановлення ґендерних квот. За словами Лариси Кобелянської, проект відповідного закону підготовлений, «у ньому запроваджується норма, що в списках політичних партій, які реєструються на участь у виборах, в кожній п’ятірці мають бути представники обох статей. Навіть, якщо буде один, то це вже 20%».


Координатор з ґендерних питань «Програми сприяння парламенту України» Олена Суслова наголосила на необхідності подолання дисбалансу у рівні представництва жінок і чоловіків у сфері державного управління, запровадженні ефективного державного контролю за дотриманням ґендерної рівності при вирішенні кадрових питань. «На мою думку, має бути посилення сектору молоді та спорту, - зазначила вона. – На жаль, основні питання, які складають ґендерну проблематику, в цьому міністерстві покладені лише на чотирьох працівників», яким складно опанувати всіма завданнями.


Олена Суслова наголосила на необхідності повноцінно задіяти у вирішенні ґендерних проблем державний кадровий резерв. Однак, Лариса Кобелянська зауважила, що проблема в іншому. Представництво жінок у кадровому резерві є достатнім і навіть перевищує представництво чоловіків, але призначення на вищі посади не відбуваються з кадрового резерву, а переважно ґрунтуються на політичних підставах. Тому учасники круглого столу запропонували здійснити аналіз та перевірити, яким чином чоловіки, котрі не пройшли нижчі щаблі посадових рангів, були призначені на найвищі посади.


На думку заступника міністра економіки Ірини Крюкової, «якби у верхівці влади було більше жінок, певні проблеми вирішувалися б краще». Насамперед мова йде про вплив на ухвалення соціально спрямованих рішень . «Коли жінки при владі, бюджет на 95% стає соціально спрямованим», - зазначила вона.


Водночас старший програмний менеджер Програми розвитку ООН в Україні Катерина Рибальченко наголосила, що помилково вважати ґендерні проблеми суто жіночими. «Ґендер стосується не лише жінок, але й чоловіків, - зауважила вона, - В Україні є певні питання, які торкаються здебільшого чоловіків, зокрема, демографічні».


Її думку підтримала й старший науковий співробітник Інституту демографії та соціальних досліджень НАН України Ганна Герасименко. «Висока смертність чоловіків через зовнішні причини – через нещасні випадки, самогубства тощо – є ґендерною проблемою», - сказала вона.


На думку голови Всеукраїнської профспілки працівників і підприємців торгівлі, громадського харчування та послуг Тетяни Ясько, «дуже важливо, щоб у нашій державі було визначено  законодавчо рівний розподіл сімейних обов’язків між жінками і чоловіками». Йдеться про те, що чоловіки також повинні мати право одержувати відпустку для догляду за дитиною.


Велику увагу учасники круглого столу приділили проблемі вирівнювання доходів між жінками та чоловіками. Офіційні показник досі здебільшого орієнтуються на рівень зарплат, який легше порахувати. Натомість в Україні вже працюють механізми ринкової економіки, частина жінок уже залучена до бізнесу. Тож показник доходів більш реально відтворював би картину.


За даними, які повідомила провідний науковий співробітник Інституту економіки та прогнозування НАН України Юлія Галустян, 2008 року середні доходи жінок складали лише 65% доходів чоловіків.


Причин такого явища чимало. Одна із них полягає в тому, що роботодавці виявляють небажання створювати для жінок більш сприятливі режими роботи і водночас платити їм гроші на рівні з чоловіками. До того ж, якщо виникають проблеми по догляду за дітьми, жінка змушена залишати роботу або переходити на неповний робочий день, що негативно позначається на її доходах і майбутній кар’єрі. А в результаті отримуватиме ще й меншу пенсію, ніж чоловіки.


Учасники круглого столу зазначили, що жінка сьогодні, здебільшого, виконує домашню роботу на волонтерських засадах. Тому вона ніким не оцінюється належним чином, так само, як і не оцінюється її реальний внесок до сімейного бюджету. Водночас необхідно створити такі умови та механізми, які б дозволяли родині наймати для виконання домашніх робіт, виховання дітей хатніх працівниць та нянь. На переконання Ірини Крючкової, це б дозволило жінці краще реалізуватися на своїй основній роботі.


Нинішня демографічна та економічна ситуація в Україні підштовхує до необхідності підняття пенсійного віку. Однаковою мірою це стосується й жінок. Однак політика держави в цьому питанні повинна бути гнучкою і враховувати певні соціальні компенсації. На думку Ірини Крючкової, «варто врахувати європейський досвід, який передбачає, що в залежності від кількості дітей пенсійний вік має знижуватися».


Додатково:


В 2000 році на Саміті Тисячоліття в Нью-Йорку лідери держав та керівники урядів 189 країн-членів ООН затвердили програму покращення рівня життя населення світу до 2015 року. Мова йде про скорочення масштабів голоду та злиднів, охорону материнства та дитинства, боротьбу з ВІЛ, малярією і туберкульозом, та багато іншого. Всі ці завдання стали відомі як «Цілі розвитку тисячоліття», за якими в 2003 році були визначено конкретні завдання та індикатори для моніторингу їх досягнення в Україні.


Тепер, коли до 2015 року лишається трохи більше 5 років, 23 липня 2009 року Міністерство економіки України разом з Програмою розвитку ООН започаткувати процес перегляду конкретних завдань в межах українських Цілей розвитку тисячоліття та відповідних індикаторів відповідно до вимог сьогодення та з урахуванням прогнозованих тенденцій розвитку у посткризовий період в Україні.


11 листопада 2009 року розпочалася серія "круглих столів" в Міністерстві економіки України. Ці засідання присвячуються кожній із шести українських Цілей розвитку тисячоліття. По закінченню всього процесу перегляду ЦРТ в Україні, уряд України, спільно з Програмою розвитку ООН, переглянуть та визначать для себе оновлені індикатори розвитку по кожній з означених Цілей до 2015 року.


Планується, що процес перегляду індикаторів ЦРТ триватиме до кінця лютого 2010 року. По закінченню всього процесу, в середині березня 2010 року організатори презентуватимуть Новий Звіт щодо прогресу досягнення Цілей в Україні. З питань участі в офіційній презентації, або задля отримання оновленої інформації, будь-ласка, звертайтеся за телефоном (044) 254 00 35.